Teleporada medyczna to wygodna i bezpieczna forma konsultacji z lekarzem, realizowana na odległość – telefonicznie lub za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej. Dzięki niej pacjent może uzyskać pomoc bez konieczności osobistej wizyty w placówce medycznej.
Teleporady w Centrum Medycznym Sanitas realizowane są:
od poniedziałku do piątku,
w godzinach od 8:00 do 18:00.
Aby skorzystać z teleporady, prosimy o wcześniejszy kontakt z rejestracją w celu umówienia terminu.
Wskazania do teleporady – w jakich sytuacjach możesz skorzystać:
Konsultacja wyników badań laboratoryjnych lub obrazowych
Porady zdrowotne i profilaktyczne
(np. szczepienia, dieta, styl życia, badania przesiewowe)Monitorowanie stanu zdrowia w chorobach przewlekłych
– jeśli przebieg choroby jest stabilny
Wyłączenia – kiedy teleporada nie może być zrealizowana:
Teleporada nie zastępuje wizyty stacjonarnej w przypadku, gdy konieczne jest fizykalne zbadanie pacjenta lub występują niepokojące objawy. Nie można z niej skorzystać, gdy:
występuje stan nagły lub pogarszający się stan zdrowia
(np. duszność, silny ból w klatce piersiowej, utrata przytomności, objawy udaru)potrzebne jest badanie fizykalne
(np. ból brzucha, gorączka z dreszczami, powiększone węzły chłonne)podejrzewana jest choroba przewlekła wymagająca pierwszorazowej diagnozy
(np. cukrzyca, nadciśnienie, depresja)pacjentem jest dziecko do 6. roku życia z objawami infekcji
istnieje podejrzenie powikłań po chorobie lub zabiegu
(np. zakażenie rany, duszność po infekcji, ból po operacji)pacjent nie może się jasno komunikować
(np. problemy ze słuchem, mową, demencja, brak dostępu do telefonu)brak jest poprawy po wcześniejszym leczeniu, a objawy się utrzymują lub nasilają