Teleporada medyczna to wygodna i bezpieczna forma konsultacji z lekarzem, realizowana na odległość – telefonicznie. Dzięki niej pacjent może uzyskać pomoc bez konieczności osobistej wizyty w placówce medycznej.
Teleporady w Centrum Medycznym Sanitas realizowane są:
- od poniedziałku do piątku,
- w godzinach od 8:00 do 18:00.
Aby skorzystać z teleporady, prosimy o wcześniejszy kontakt z rejestracją w celu umówienia terminu.
Wskazania do teleporady – w jakich sytuacjach możesz skorzystać:
- Konsultacja wyników badań laboratoryjnych lub obrazowych
- Porady zdrowotne i profilaktyczne
(np. szczepienia, dieta, styl życia, badania przesiewowe) - Monitorowanie stanu zdrowia w chorobach przewlekłych
– jeśli przebieg choroby jest stabilny
Wyłączenia – kiedy teleporada nie może być zrealizowana:
Teleporada nie zastępuje wizyty stacjonarnej w przypadku, gdy konieczne jest fizykalne zbadanie pacjenta lub występują niepokojące objawy. Nie można z niej skorzystać, gdy:
- występuje stan nagły lub pogarszający się stan zdrowia
(np. duszność, silny ból w klatce piersiowej, utrata przytomności, objawy udaru) - potrzebne jest badanie fizykalne
(np. ból brzucha, gorączka z dreszczami, powiększone węzły chłonne) - podejrzewana jest choroba przewlekła wymagająca pierwszorazowej diagnozy
(np. cukrzyca, nadciśnienie, depresja) - pacjentem jest dziecko do 6. roku życia z objawami infekcji
- istnieje podejrzenie powikłań po chorobie lub zabiegu
(np. zakażenie rany, duszność po infekcji, ból po operacji) - pacjent nie może się jasno komunikować
(np. problemy ze słuchem, mową, demencja, brak dostępu do telefonu) - brak jest poprawy po wcześniejszym leczeniu, a objawy się utrzymują lub nasilają.
Teleporada medyczna realizowana jest:
- nieodpłatnie dla pacjentów zadeklarowanych do Poradni Medycyny Rodzinnej w CM SANITAS Sp. z o.o.,
- przeznaczona jest dla pacjentów pełnoletnich – na teleporady medyczne nie są rejestrowane dzieci.
podczas teleporady medycznej nie wystawia się e-zwolnienia.
Rezerwacja Teleporady jest możliwa na jeden z trzech sposobów:
- osobiście lub przez osobę trzecią w Rejestracji Medycyny Rodzinnej od poniedziałku do piątku.
- telefonicznie dzwoniąc pod numer 81 53 40 400 - Centrum Umawiania Wizyt w godzinach 7.30-20.00 od poniedziałku do piątku
- telefonicznie poprzez bezpośrednie połączenie z Rejestracją Medycyny Rodzinnej 81 534 40 400 wew. 2, poniedziałek- piątek 7.30- 18.00
- Internetowo na stronie internetowej https://cmsanitas.pl/rejestracja
rezerwacja wizyt możliwa jest również dzięki aplikacji mobilnej VisiMed zintegrowanej w pełni z systemem OSOZ.
Teleporada medyczna udzielana jest pacjentowi wyłącznie telefonicznie i przebiega w następujący sposób:
- Lekarz POZ dzwoni na numer telefonu pacjenta zapisany w karcie pacjenta w systemie informatycznym.
- W razie braku odpowiedzi lekarz podejmuje jeszcze trzykrotną próbę dodzwonienia się w odstępie pięciominutowym. Przy braku odbioru Teleporada zostaje anulowana.
- Lekarz POZ może zalecić pacjentowi osobiste stawienie się na wizycie lekarskiej jeżeli podczas rozmowy przekazywane mu przez pacjenta informacje o stanie jego zdrowia będą wskazywały na taką konieczność.
- Poradę telefoniczną odnotowuje się w dokumentacji przebiegu wizyty lekarskiej z zaznaczeniem, że jest to teleporada medyczna.