Teleporada medyczna to wygodna i bezpieczna forma konsultacji z lekarzem, realizowana na odległość – telefonicznie. Dzięki niej pacjent może uzyskać pomoc bez konieczności osobistej wizyty w placówce medycznej.

 

Teleporady w Centrum Medycznym Sanitas realizowane są:

  • od poniedziałku do piątku,
  • w godzinach od 8:00 do 18:00.

Aby skorzystać z teleporady, prosimy o wcześniejszy kontakt z rejestracją w celu umówienia terminu.

 

Wskazania do teleporady – w jakich sytuacjach możesz skorzystać:

  • Konsultacja wyników badań laboratoryjnych lub obrazowych
  • Porady zdrowotne i profilaktyczne
    (np. szczepienia, dieta, styl życia, badania przesiewowe)
  • Monitorowanie stanu zdrowia w chorobach przewlekłych
    jeśli przebieg choroby jest stabilny

 

Wyłączenia – kiedy teleporada nie może być zrealizowana:

Teleporada nie zastępuje wizyty stacjonarnej w przypadku, gdy konieczne jest fizykalne zbadanie pacjenta lub występują niepokojące objawy. Nie można z niej skorzystać, gdy:

  • występuje stan nagły lub pogarszający się stan zdrowia
    (np. duszność, silny ból w klatce piersiowej, utrata przytomności, objawy udaru)
  • potrzebne jest badanie fizykalne
    (np. ból brzucha, gorączka z dreszczami, powiększone węzły chłonne)
  • podejrzewana jest choroba przewlekła wymagająca pierwszorazowej diagnozy
    (np. cukrzyca, nadciśnienie, depresja)
  • pacjentem jest dziecko do 6. roku życia z objawami infekcji
  • istnieje podejrzenie powikłań po chorobie lub zabiegu
    (np. zakażenie rany, duszność po infekcji, ból po operacji)
  • pacjent nie może się jasno komunikować
    (np. problemy ze słuchem, mową, demencja, brak dostępu do telefonu)
  • brak jest poprawy po wcześniejszym leczeniu, a objawy się utrzymują lub nasilają.

 

Teleporada medyczna realizowana jest:

  • nieodpłatnie dla pacjentów zadeklarowanych do Poradni Medycyny Rodzinnej w CM SANITAS Sp. z o.o.,
  • przeznaczona jest dla pacjentów pełnoletnich – na teleporady medyczne nie są rejestrowane dzieci.
  • podczas teleporady medycznej nie wystawia się e-zwolnienia.


     

Rezerwacja Teleporady jest możliwa na jeden z trzech sposobów:

  • osobiście lub przez osobę trzecią w Rejestracji Medycyny Rodzinnej od poniedziałku do piątku.
  • telefonicznie dzwoniąc pod numer  81 53 40 400 - Centrum Umawiania Wizyt w godzinach 7.30-20.00 od poniedziałku do piątku
  • telefonicznie poprzez bezpośrednie połączenie z Rejestracją Medycyny Rodzinnej 81 534 40 400 wew. 2, poniedziałek- piątek 7.30- 18.00
  • Internetowo na stronie internetowej https://cmsanitas.pl/rejestracja
  • rezerwacja wizyt możliwa jest również dzięki aplikacji mobilnej VisiMed zintegrowanej w pełni z systemem OSOZ.

     

Teleporada medyczna udzielana jest pacjentowi wyłącznie telefonicznie i przebiega w następujący sposób:

  • Lekarz POZ dzwoni na numer telefonu pacjenta zapisany w karcie pacjenta w systemie informatycznym.
  • W razie braku odpowiedzi lekarz podejmuje jeszcze trzykrotną próbę dodzwonienia się w odstępie pięciominutowym. Przy braku odbioru Teleporada zostaje anulowana.
  • Lekarz POZ może zalecić pacjentowi osobiste stawienie się na wizycie lekarskiej jeżeli podczas rozmowy przekazywane mu przez pacjenta informacje o stanie jego zdrowia będą wskazywały na taką konieczność.
  • Poradę telefoniczną odnotowuje się w dokumentacji przebiegu wizyty lekarskiej z zaznaczeniem, że jest to teleporada medyczna.