Teleporada medyczna to wygodna i bezpieczna forma konsultacji z lekarzem, realizowana na odległość – telefonicznie lub za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej. Dzięki niej pacjent może uzyskać pomoc bez konieczności osobistej wizyty w placówce medycznej.

 

Teleporady w Centrum Medycznym Sanitas realizowane są:

  • od poniedziałku do piątku,

  • w godzinach od 8:00 do 18:00.

Aby skorzystać z teleporady, prosimy o wcześniejszy kontakt z rejestracją w celu umówienia terminu.

 

Wskazania do teleporady – w jakich sytuacjach możesz skorzystać:

  • Konsultacja wyników badań laboratoryjnych lub obrazowych

  • Porady zdrowotne i profilaktyczne
    (np. szczepienia, dieta, styl życia, badania przesiewowe)

  • Monitorowanie stanu zdrowia w chorobach przewlekłych
    jeśli przebieg choroby jest stabilny

 

Wyłączenia – kiedy teleporada nie może być zrealizowana:

Teleporada nie zastępuje wizyty stacjonarnej w przypadku, gdy konieczne jest fizykalne zbadanie pacjenta lub występują niepokojące objawy. Nie można z niej skorzystać, gdy:

  • występuje stan nagły lub pogarszający się stan zdrowia
    (np. duszność, silny ból w klatce piersiowej, utrata przytomności, objawy udaru)

  • potrzebne jest badanie fizykalne
    (np. ból brzucha, gorączka z dreszczami, powiększone węzły chłonne)

  • podejrzewana jest choroba przewlekła wymagająca pierwszorazowej diagnozy
    (np. cukrzyca, nadciśnienie, depresja)

  • pacjentem jest dziecko do 6. roku życia z objawami infekcji

  • istnieje podejrzenie powikłań po chorobie lub zabiegu
    (np. zakażenie rany, duszność po infekcji, ból po operacji)

  • pacjent nie może się jasno komunikować
    (np. problemy ze słuchem, mową, demencja, brak dostępu do telefonu)

  • brak jest poprawy po wcześniejszym leczeniu, a objawy się utrzymują lub nasilają